Creatieve marketing: anders dan anders
Met de uitgave van een boek bereik je liefst een zo groot mogelijke publieksgroep, die mogelijk in het verhaal,
de schrijver en/of het thema geïnteresseerd is
Met opvallende acties zorg je ervoor dat meer boekhandels het boek inkopen (push-marketing). En dat lezers bij de boekhandel naar het boek vragen of actief online het boek bestellen (pull-marketing).
Dus wil je de publiciteit goed organiseren. En heb je een stevig marketingplan nodig.
In de boekenwereld worden vaak de gebaande paden belopen. Terwijl het juist zo leuk kan zijn om acties te bedenken voor specifieke doelgroepen: anders dan anders.
Hiermee genereer je makkelijker de aandacht van de doelgroepen, van het boekenveld en van de media.
Met alleen het uitgeven van een boek haal je de pers niet. De actie die je daaromheen bouwt is vaak veel interessanter.
Ons team heeft ervaring met creatieve marketing en originele communicatie. We zorgen dat een boek meer aandacht krijgt én vaker gekocht wordt.
Interessant, voor uitgeverijen én auteurs
Timing is alles
Marketingacties hebben tijd nodig: we gaan een langdurig traject met je aan.
Een plan bestrijkt minstens zes maanden, en heeft tot een half jaar nadat het boek verschenen is effect.
Dus neem ons minstens een half jaar voordat het boek verschijnt in de arm
Dan is er voldoende tijd om aan alles te denken en voor te sorteren op het meest succesvolle proces.
Dat geeft rust, om na te denken over wat de investering kost. En vooral: wat het oplevert.