Maak je auteur zichtbaar
Hoe wordt je schrijver bekend?
Als haar boeken goed gelezen worden
Maar andersom ook.
Heb je ooit een product gekocht, of een dienst afgenomen, waar je nog nooit van gehoord had? Vast niet.
Iedereen kent Coca Cola. Ze hebben jarenlang gewerkt aan het bouwen van hun merk. Eigenlijk moet je dat als schrijver ook doen, want waarom drink je liever Coca Cola dan zomaar een fles bruine prik?
Maar hoe maak je van die auteur een merk?
Dit is belangrijk:
- je schrijver (en haar uitgever) weet wat haar propositie is
- ze heeft een lange termijnvisie,
- en een strategische aanpak nodig
- ze moet veel en vaak gezien worden,
- online en via de klassieke media
Een voorbeeld: de auteur in kwestie is nu ondergebracht bij kinderboeken. Maar eigenlijk is schrijven over grasmatten haar ultieme droom. Dus daar werkt zij naartoe.
- Jaren voordat haar boek over grasmatten verschijnt, weet iedereen die haar kent en volgt als kinderboekenschrijver dat ze droomt over grassoorten, grasperken, -zodes en gazonnetjes
- De auteur is zich bewust van wat ze doet én wat ze laat, met haar finale doel voor ogen. Practice what you preach. Dat is belangrijk: als graspollen volgens haar filosofie alle vrijheid verdienen, dan schrijft ze geen lofzang op onkruidverdelgers. Logisch, toch?
- Bij het ontwikkelen van de schrijver als merk, zijn alle aspecten belangrijk: de website, de beelden die ze gebruikt, haar bio en posts op de socials, de publieke optredens en wat ze deelt in de interviews die ze geeft
Het bouwen van een merk kost tijd, concentratie, inventiviteit en energie
Het is belangrijk dat je auteur bewust aansprekend is voor de verschillende partijen binnen het boekenveld: boekinkopers, boekhandelaren, journalisten, lezers, journalisten en recensenten, natuurlijk.
Al die groepen hebben andere interesses of belangen bij wat zij maakt.
Het vergt - naast een solide merkbouwplan - dus ook kennis van het boekenvak.
Wij werken graag mee aan het vergroten van de bekendheid van de auteur.
Vraag ons hoe wij je kunnen helpen:
Contactformulier maak meer van je boekpresentie
Gelukt!
Dank je voor je bericht. We nemen snel contact met je op.
O jee, bij het versturen van je bericht is iets misgegaan. Excuses!
Probeer je het later nog eens?