Hoe meer interactie, hoe groter je bereik
This is a subtitle for your new post

Het sleutelwoord voor social media is interactie
Als je je op de social media begeeft wil je niet alleen maar zenden. Natuurlijk post je die geweldige recensie op Facebook. En de iconische foto waarop je je handtekening zet onder het contract met de uitgeverij? Op Instagram ermee. Logisch.
Maar je posts gaan pas echt voor je werken als je het niet bij zenden alleen laat. Je recensie krijgt vleugels als er interactie ontstaat.
Maar hoe veroorzaak je die interactie?
Door vriendschappen aan te gaan. En je zult zelf de eerste stap moeten zetten.
Bijvoorbeeld: een volger vertelt onder jouw bericht dat ze zo genoten heeft van je boek? Steek dan niet alleen een duimpje op. Reageer met een relevante opmerking, of stel een vraag. Wissel informatie uit. Dat betekent dus ook dat je ook inhoudelijk reageert op posts en berichten van de mensen die je zelf volgt.
Met andere woorden: Post interessante content en communiceer met je volgers. Zorg dat je bericht door veel mensen geliket, gecomment en gedeeld wordt.
Post jij één keer per week?
Dan hebben we slecht nieuws voor je.
Om het écht goed te doen op de socials, is vaak posten de crux.
Het algoritme reageert positief op accounts en berichten die veel gezien worden. Hoe meer mensen langer blijven stilstaan bij jouw content, hoe relevanter je wordt. Hoe meer mensen je gaan volgen, hoe vaker je berichten aan anderen worden voorgeschoteld.
Vind je iedere dag te veel? Overweeg dan toch om minstens drie keer in de week een bericht te plaatsen. Het levert je gelijk veel meer zichtbaarheid op.
Zie je ertegenop?
Ik begrijp het. Ik heb er ook mee geworsteld.
Speciaal voor jou geven we binnenkort onze social media-training. ‘Schrijvers op socials’ leert je wat interessante content is. En, heel fijn: we gaan ook in op de techniek (bijvoorbeeld: hoe maak je een Story of een Reel?).
Schrijf je in voor de nieuwsbrief als je op de hoogte wilt blijven. En hou je mailbox goed in de gaten, want we hebben speciaal voor onze nieuwsbrieflezers een mooie aanbieding!
Lees hier mijn blog over ‘de arm van Musk’ en het dilemma dat Meta heet